YouTube Hit


Een YouTubeHit maken, het nieuwste compositieproject van mijn leerlingen.

De opdracht lijkt simpel: maak bij je eigen compositie een filmpje en zorg dat de hele wereld hiervan kan genieten.
De eerste stap was snel gezet: 17 composities waren in een mum van tijd af. Kleine liedjes, echte popsongs, mooie pianolijntjes, eerste compositorische stapjes, hilarische antistukjes: een zeer divers aanbod van nieuwe composities.
Maar toen stap 2: hoe maak je een filmpje, welke beelden gebruik je, welke techniek, welk computerprogramma, hoe moet een geluidsopname daarbij, wat te doen met de privacy etc...
Gelukkig kwam Marie-Anne Faustinelli een kleine workshop geven die gezorgd heeft voor de nodige inspiratie.
Stap 3 is het wedstrijdelement: zorg voor zoveel mogelijk hits! Deel het filmpje op zoveel mogelijk kanalen en mik op een DWDD uitzending.
Diegene die de meeste hits krijgt (tussen 1 maart en 1 juli 2015) wint een mooie prijs! Geen appeltaart (dat verdienen ze door het jaar heen al vaak genoeg), maar kaartjes voor een mooie voorstelling of voetbalwedstrijd.

Diegenen met de meeste hits waren:
Jana en Hannah. Zij wonnen concertkaartjes voor The Script.
Een goede tweede was Sophie: zij kreeg twee bioscoopkaartjes.

Het prachtige resultaat van maanden hard werken:

In alfabetische volgorde



























































 
147_youtube.jpg
Aljosja Buijs op facebook
Aljosja Buijs op twitter
E-mail Aljosja Buijs
© 2012 Aljosja Buijs | Ontwerp en fotografie door Chantal Bekker, www.graphicalert.com | Gebouwd met Indexhibit